Shop nu onze zomersale tot en met 50% korting.
  • Gratis verzending NL, BE & DE
  • Klantwaardering 9.5
  • Binnen 1 (werk)dag in huis
  • Schrijf je in & ontvang €5 korting

RUILEN & RETOURNEREN

Is het mogelijk om een (sale)item te retourneren? 

Indien aankopen niet aan de verwachtingen voldoen, mogen deze te allen tijden retour worden gestuurd. LET OP: het moet wel alsnog binnen 30 dagen retour worden gestuurd. 

Binnen hoeveel dagen kan ik mijn items retourneren? 

Je hebt het recht een order binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Het herroepingsformulier wordt meegeleverd met de order. Hierin kun je duidelijk terug lezen hoe een order teruggestuurd moet worden. De termijn van 30 dagen gaat in op de dag dat je het artikel ontvangt. Tijdens deze termijn dien je zorgvuldig met het artikel en de verpakking om te gaan. 

Is het mogelijk om een artikel te retourneren via een winkelverkooppunt of andersom? 

Artikelen die via de webshop van IBANA zijn besteld, kunnen alleen geretourneerd worden via het postadres wat op het retour formulier staat. Het kan dus niet via een winkelverkooppunt teruggebracht worden. 

Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt? 

De officiële verwerkingstijd van een retour bij IBANA is 14 dagen. Deze 14 dagen gaan in op de dag dat het pakket wordt geretourneerd of opgehaald. Voor een juiste afhandeling van uw retourzending is het belangrijk dat u het bijgevoegde retour formulier invult met minimaal jouw naam en ordernummer (voorbeeld ordernummer: #12345). 

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn items? 

Retourneren is op kosten van de koper. IBANA maakt gebruik van de functie die returnista biedt, daarmee is het mogelijk om online een retourlabel aan te maken. De kosten daarvan hangen af van de gekozen vervoerder en jouw locatie. Je kan er ook voor kiezen om het via een ander postkantoor retour te versturen, dan zijn het de kosten van het lokale postkantoor, deze kunnen wij helaas niet aangeven. 

Ik heb gekozen om te betalen via Klarna. Moet ik mijn factuur betalen bij een retourzending? 

Nee, dit is niet nodig. Een Klarna factuur wordt automatisch verrekend met de retourzending.

HOE KAN IK MIJN ITEMS RETOURNEREN?


Retour via Returnista

Wij bieden u de mogelijkheid om uw order retour te sturen via Returnista. Dan kunt u het pakket thuis laten ophalen of zelf naar een parcelshop brengen. De kosten voor deze service zijn de kosten voor een standaard pakket, deze betaald u zelf aan Returnista. 

Volg de stappen om jouw items op de juiste manier te retourneren via Returnista voor het ophalen:

  • Ga HIER naar de website van Returnista om jouw retour aan te melden.
  • Vul je gegevens in. Het ordernummer bestaat uit 5 cijfers. Dit kun je vinden in de orderbevestiging of op het retourformulier.
  • De ophaaldienst neemt een label mee. Met Returnista kan je ook een (digitaal) label laten maken en zelf het pakket naar een UPS- of DHL-punt brengen. 
  • Leg de items die je wilt retourneren samen met de pakbon terug in de originele verpakking. Wanneer je geen retourformulier toevoegt, dan kan jouw retour vertraging oplopen. 
  • Print het label, indien je geen digitaal label hebt aangemaakt.
  • Leg je pakket klaar voor de Returnista ophaalservice of breng je retour naar een parcelshop. 

Ik wil niet via Returnista mijn order retourneren

Wanneer je liever via jouw lokale postkantoor/parcelshop je retour wilt versturen, dan kan je het pakket opsturen naar onderstaand retouradres:

De Nederlandse - t.a.v. IBANA
Edisonstraat 78
6902 PK Zevenaar

LET OP: Zorg bij beide keuzes ervoor dat het retourformulier en/of pakbon in de doos zit wanneer je iets retourneert, anders kan het lastig zijn om jouw retour te verwerken en loopt de verwerking vertraging op.

Benieuwd naar onze nieuwste collectie? Shop HIER!

NIEUWSBRIEF

Word een IBANA member, ontvang 5 euro korting op je eerste aankoop en blijf op de hoogte van de nieuwste acties/collecties.